czen

Kontakt

Icaris s.r.o.

Adresa:
Střížkovská 78
180 00 Praha 8

Kontakt:
RNDr. Ladislav ČERVINKA, DrSc.
Jednatel společnosti
Tel: +420 602 56 66 10
E-mail: L.Cervinka@icaris.cz

Registrace mailu

Chcete být informováni o novinkách a aktuálních seminářích? Zaregistrujte zde svůj mail

Email:

Doporučit Icaris

Doporučte naše stránky vašemu známému

Vaše jméno:

Email známého:

Marketing a reklama

Marketing a reklama - sylabus pro 1. semestr

Obsah modulu:

  • Základní pojmy marketingu, role marketingu
  • Úvod do marketingové strategie
  • Marketingové výzkumy
  • Marketingový plán a marketingová komunikace
  • Úvod do reklamy
  • Strategie podpory prodeje

I. Základní pojmy marketingu, role marketingu

Obsah:
Pochopení role marketingu. Jaké jsou základní úkoly vykonávané marketingovými manažery. Osvětlení procesu plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a prodej. Mnoho lidí si plete marketing s některou z jeho dílčí funkcí, jako je reklama a prodej. Autentický marketing není uměním prodeje toho, co vyrábíte, ale poznáním toho, co vyrábět. "Zatímco velké vynálezy s objevují v laboratoři, velké výrobky se objevují v oddělení marketingu" (William Dvidow).

Dílčí témata:
1. Pojmy a nástroje marketingu
2. Zavádění nových produktů a služeb
3. Branding
4. Firemní kultura

Základní pojmy:
Potřeby, produkt, cena, distribuce, požadavky a poptávka, výrobky, trhy, tržně orientované myšlení, hodnota, cena, uspokojení, směna, transakce a vztahy.

II. Úvod do marketingová strategie

Obsah:
Pomoci vytvářet úspěšné strategie. Strategické plánování je řídící proces rozvíjení a udržování životaschopné shody mezi cíli. Naučíme Vás pečlivě analyzovat potřeby, identifikovat příležitosti, vytvářet nabídky hodnotné pro cílové skupiny zákazníků, uvést do souladu cíle a zdroje organizace s potřebami a možnostmi trhu.

Dílčí témata:
1. Marketingový mix
2. SWOT Analýza
3. Orientace na spotřebitele
4. Strategie rozvoje trhu
5. Strategie rozvoje výrobku
6. Zpětná vazba a kontrola

Základní pojmy:
Marketing, marketingový mix, komunikace, distribuce, podpora prodeje, konkurence, komunikační kanály, cílová skupina, zpětná vazba, segmentace, cílení, masový marketing, cílený marketing, positioning.

III. Marketingové výzkumy

Obsah:
Podstatou marketingového výzkumu je poskytovat relevantní, objektivní, kvalitní a aktuální informace, které napomáhají minimalizovat rizika při uskutečňování rozhodnutí. Výzkum také rozšiřuje znalosti o trhu, využívá se při distribuci, v oblasti reklamy, při vývoji produktu, stanovení ceny, hodnocení spotřebitele nebo konkurence. Zaměření se na specifické problémy a příležitosti firmy. Jedná se o systematické určování, sběr, analýzu a vyhodnocování informací.

Dílčí témata:
1. Dodavatelé marketingového výzkumu
2. Proces marketingového výzkumu
3. Metody kontaktování
4. Využívání výsledků marketingového výzkumu

Základní pojmy:
Kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, dotazování, SIMAR, výrobkový výzkum, reklamní výzkum, výzkum prodeje, respondent, dotazník, informační zdroje, státní publikace.

IV. Marketingový plán a marketingová komunikace

Obsah:
Marketingový plán je jedním z nejdůležitějších výstupů marketingového procesu. Je ústředním nástrojem pro řízení a koordinování marketingového úsilí. Soustřeďují se na výrobek/trh a sestavují se z podrobných marketingových strategií a programů pro dosahování cílů výrobku na trhu.

Dílčí témata:
1. Marketingový mix
2. Analýza tržních příležitostí
3. Výzkum výběr cílových trhů

Základní pojmy:
Propagace, reklama, osobní prodej, public relations, podpora prodeje, internet, corporate design, internet, sponzoring, direkt marketing.

V. Úvod do reklamy

Obsah:
Pokusíme se především vysvětlit zásady dobré reklamy, která může být k užitku a která současně nepostrádá dobrý vkus. A také ukázat, jak se taková reklama dělá. Objasníme fungování reklamních tvůrců, agentur, médií a řekneme si, jak to všechno souvisí a jak se má reklama použít k prosazování produktů. Vycházíme z faktu, že dnešní, na komerčních vztazích založený svět, se bez reklamy neobejde, ať se nám to líbí nebo ne. Reklama je silným nástrojem ovlivňování názorů, postojů a jednání lidí.

Dílčí témata:
1. Regulační prostředí reklamy
2. Reklamní agentury a jejich výběr
3. Tvůrčí proces
4. Komunikační strategie
5. Testování účinnosti reklamy

Základní pojmy:
Subjekt reklamy, předmět reklamy, cíl reklamy, realizátor reklamy, výrobek, služba, značka, reklamní sdělení, komunikace, marketingová komunikace, reklamní sdělení, zpětná vazba, reklamní prostředky.

VI. Strategie do podpory prodeje

Obsah:
Podpora prodeje je jednou ze čtyř součástí marketingového mixu. Jde o jakoukoliv iniciativu prováděnou firmou k podpoře zvýšení prodeje, využití či testování výrobku nebo služeb (tj. iniciativ, které nejsou pokryty jinými prvky z marketingové komunikace nebo marketingovým mixem. V této části objasníme potenciál podpory prodeje a její základní faktory. Jedná se o časově omezený program prodeje s cílem zatraktivnit nabídku pro zákazníky. Objasníme používání nátlakových technik, podpora prvonákupu. Podpora prodeje existujících značek (podpora výrobcem, obchodníkem, speciální akce). Podpora značky v místě prodeje, nástroje.

Dílčí témata:
1. Charakteristika podpory prodeje
2. Regulace podpory prodeje
3. Strategie cenové diskriminace
4. Klíčové faktory podpory prodeje
5. Distribuční cesty
6. Plánování podpory prodeje

Základní pojmy:
Cenová obchodní dohoda, rabat, cenové balíčky, loterijní hry, soutěže, vzorky, zprostředkovatelé, maloobchod, spotřebitel, cenová podpora prodeje, periodické slevy, stimulace, referenční cena, náhodná sleva, periodická sleva, vymezovací sleva.

 

 

na začátek stránky